Regulamin korzystania z serwisu internetowego
alternatywnie.pl
Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym http://alternatywnie.pl (dalej jako: "Alternatywnie.pl", "Serwis Internetowy", "Serwis").
Serwis Internetowy udostępnia system składania rezerwacji, który pomaga skojarzyć ze sobą obie strony przyszłej umowy. Za pośrednictwem Serwisu Internetowego nie jest możliwe zawarcie umowy o świadczenie usług. Celem zawarcia umowy o świadczenie usług niezbędny jest każdorazowo kontakt Klienta z Ekspertem poza Serwisem Internetowym i ustalenie szczegółów przez zainteresowane strony.
Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego. Niniejsze warunki, w razie podjęcia decyzji przez usługobiorcę o korzystaniu z Alternatywnie.pl, regulują w szczególności zasady korzystania z Serwisu Internetowego, w tym kwestie naszej odpowiedzialności.
Zapraszamy do zapoznania się regulaminem
Zespół Alternatywnie.pl
§1. O NAS
- Usługodawcą Serwisu Internetowego jest NET123 SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Terespolska 13, 61-047 Poznań); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000323022; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 265 000 zł; NIP: 7891721063; REGON: 301034977, adres poczty elektronicznej: kontakt@alternatywnie.pl, numer telefonu kontaktowego: 602703245 (dalej jako: „Usługodawca”).
- Usługodawca jest odpowiedzialny za prawidłowe świadczenie Usług Elektronicznych dostępnych w Serwisie Internetowym. Obok Usługodawcy w Serwisie Internetowym występują również Klienci oraz Eksperci – są to samodzielne podmioty trzecie w stosunku do Usługodawcy, które zainteresowane są zawarciem umowy o świadczenie usług. Sama Umowa o Świadczenie Usług jest zawierana poza Serwisem Internetowym.
§2. DEFINICJE
-
Definicje użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
- AKT O USŁUGACH CYFROWYCH, AKT - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).
- CENNIK - cennik korzystania z Serwisu Internetowego przez Ekspertów dostępny na stronie Serwisu.
- DZIEŃ ROBOCZY - jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- FORMULARZ REZERWACJI - interaktywny formularz umożliwiający Klientowi złożenie Rezerwacji na usługi Eksperta.
- KODEKS CYWILNY - ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- KONTO, KONTO USŁUGOBIORCY - Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy - oznaczony indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adres email) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy zawierający informacje o działaniach Usługobiorcy w Serwisie, w tym o złożonych Rezerwacjach.
- KONTO KLIENTA - rodzaj Konta Usługobiorcy dostępny w ramach Serwisu przeznaczony dla Klientów umożliwiający: wyszukiwanie Eksperta, dokonywanie Rezerwacji oraz wystawienie opinii.
- KONTO EKSPERTA - rodzaj Konta Usługobiorcy dostępny w ramach Serwisu przeznaczony dla Ekspertów z dodatkowymi opcjami umożliwiającymi zarządzanie Rezerwacjami, kontakt z Klientami oraz edycję Profilu.
- KLIENT - Usługobiorca, który dokonuje Rezerwacji w Serwisie i zamierza zawrzeć Umowę o Świadczenie Usług.
- NIELEGALNE TREŚCI - informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
- PROFIL - ogłoszenie Eksperta, mające postać wirtualnego profilu opublikowanego na stronie Serwisu Internetowego, który widoczny jest dla wszystkich Usługobiorców. Określa w szczególności dane dotyczące Eksperta, jego kwalifikacji oraz świadczonych przez niego usług, w tym zdjęcie, cennik oraz zakres usług, a także opinie i inne dodatkowe informacje istotne dla Rezerwacji oraz Umowy o Świadczenie Usług. Profil nie ma charakteru wiążącego i nie zobowiązuje Eksperta do akceptacji Rezerwacji złożonych przez Klientów.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
- REZERWACJA - zgłoszenie przez Klienta chęci zawarcia Umowy o Świadczenie Usług wskazanych w ramach Profilu Eksperta w terminie i miejscu określonym za pomocą Formularza Rezerwacji. Rezerwacja nie ma charakteru wiążącego dla Eksperta, chyba że Ekspert ją zaakceptuje – w takim wypadku Ekspert zobowiązuje się do zawarcia Umowy o Świadczenie Usług z Klientem zgodnie z Rezerwacją.
- SERWIS INTERNETOWY, SERWIS - serwis internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym www.alternatywnie.pl.
- SUBSKRYPCJA - odpłatny dostęp do Konta Eksperta w modelu subskrypcyjnym na warunkach wskazanych w Regulaminie.
- EKSPERT - Usługobiorca, podmiot trzeci w stosunku do Usługodawcy będący lub mogący być stroną Umowy o Świadczenie Usług z Klientem, posiadający wymagane przepisami prawa uprawnienia i kwalifikacje do świadczenia usług jakie wskazuje w Profilu. Ekspert może zawierać i realizować Umowę o Świadczenie Usług w zakresie swojej działalności gospodarczej albo prywatnie.
- UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG - umowa o odpłatne świadczenie usług przez Eksperta zawarta na warunkach ustalonych przez Klienta i Eksperta. Umowa o Świadczenie Usług jest zawierana poza Serwisem Internetowym i bez udziału Usługodawcy.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy.
- USŁUGOBIORCA - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca albo zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- USŁUGODAWCA - NET123 SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Terespolska 13, 61-047 Poznań); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000323022; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 265 000 zł; NIP: 7891721063; REGON: 301034977, adres poczty elektronicznej: kontakt@alternatywnie.pl, numer telefonu kontaktowego: 602703245.
- USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
- WYSZUKIWARKA - bezpłatna Usługa Elektroniczna, dostępna dla wszystkich Usługobiorców wyszukiwarka znajdująca się na stronie Serwisu Internetowego umożliwiająca wyszukiwanie Profili zamieszczonych w Serwisie Internetowym.
§3. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU
- Niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
- Korzystać z Serwisu Internetowego i jego Usług Elektronicznych na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.
- Szczegółowy opis Usług Elektronicznych i zasad ich działania dostępny jest na stronach Serwisu Internetowego oraz w niniejszym Regulaminie.
- Serwis Internetowy skierowany jest do dwóch grup Usługobiorców – Klientów i Ekspertów. Serwis umożliwia Klientowi dokonywanie Rezerwacji usług świadczonych przez Ekspertów. Ekspert ma natomiast możliwość edycji swojego Profilu, który pozostaje widoczny dla wszystkich Usługobiorców w Serwisie i w ramach której może promować świadczone przez siebie usługi. Dodatkowo Ekspert może kontaktować się z Klientami oraz zarządzać złożonymi Rezerwacjami.
- Stroną Umowy o Świadczenie Usług jest z jednej strony Klient, a z drugiej Ekspert będący samodzielnym podmiotem trzecim w stosunku do Usługodawcy. Usługodawca nie pośredniczy, a sam Serwis nie umożliwia zawarcia Umowy o Świadczenie Usług – jest ona zawierana już poza Serwisem na skutek podjęcia kontaktu przez Klienta z Ekspertem w ramach Rezerwacji.
- Usługodawca jest odpowiedzialny za świadczenie Usług Elektronicznych wskazanych w Regulaminie i obowiązany jest je świadczyć bez wad. Usługodawca nie jest stroną zawartych Umów o Świadczenie Usług.
- Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Usług Elektronicznych w sposób zgodny z ich przeznaczeniem, z niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Usługobiorcy zabrania się wykorzystywania Serwisu Internetowego do rozpowszechniania niezamówionych informacji handlowych (spam). Usługobiorcy zabrania się także podejmowania jakichkolwiek działań zakłócających prawidłowe funkcjonowanie Serwisu.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
- Usługodawca podejmuje należyte starania, aby korzystanie z Serwisu Internetowego było dla Usługobiorców bezpieczne. Korzystanie z Serwisu wiąże się jednak ze standardowymi zagrożeniami występującymi w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju złośliwe oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód lub uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Usługobiorcy. Dla uniknięcia zagrożeń z tym związanych, Usługodawca zaleca, aby Usługobiorca zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje, a także aktualizował na bieżąco przeglądarkę internetową oraz system operacyjny swojego urządzenia końcowego.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy o świadczenie Usług Elektronicznych oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).
§4. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM
- Korzystać z Usług Elektronicznych na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.
- Usługi Elektroniczne w Serwisie Internetowym są co do zasady nieodpłatne, chyba że dla skorzystania z określonej funkcjonalności zastrzeżono obowiązek uiszczenia opłaty.
-
Serwis Internetowy umożliwia Usługobiorcom korzystanie w szczególności z następujących Usług Elektronicznych:
- Newsletter;
- Wyszukiwarka;
- Konto Usługobiorcy;
- Formularz Rezerwacji.
- Usługodawca obowiązany jest świadczyć Usługi Elektroniczne bez wad.
§5. NEWSLETTER
- Korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Serwisu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola "Zapisz się!".
- Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@alternatywnie.pl.
§6. WYSZUKIWARKA
- Korzystanie z Wyszukiwarki jest bezpłatne i nie wymaga utworzenia Konta.
- Korzystanie z Wyszukiwarki rozpoczyna się z momentem przejścia do odpowiedniej zakładki dostępnej w Serwisie Internetowym i wpisaniu lub kliknięciu wyszukiwanej frazy. Usługobiorca ma możliwość także skorzystania z filtrów i opcji wyszukiwania dostępnych w Wyszukiwarce.
- Skorzystanie z Wyszukiwarki ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu po skorzystaniu z niej.
§7. KONTO USŁUGOBIORCY
- Konto Usługobiorcy umożliwia Usługobiorcy korzystanie z wybranych Usług Elektronicznych świadczonych w ramach Serwisu Internetowego – w zależności od wybranego rodzaju Konta: Konta Klienta lub Konta Eksperta.
- Korzystanie z Konta Klienta jest nieodpłatne. Korzystanie z Konta Eksperta jest płatne zgodnie z cenami określonymi w Cenniku.
- Konto Eksperta może być utworzone zarówno przez Eksperta, dla którego świadczenie usług wykonywane jest w zakresie działalności zarejestrowanego przedsiębiorstwa, jak i Eksperta nieposiadającego takiego statusu, w każdym jednak przypadku korzystanie przez Eksperta z Serwisu Internetowego ma bezpośredni związek z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą lub zawodową. Ekspert powinien legitymować się nabyciem fachowych kwalifikacji oraz uprawnieniami wymaganymi do realizacji zawieranych Umów o Świadczenie Usług.
- Utworzenie i korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu formularza rejestracji dla wybranego rodzaju Konta, (2) kliknięciu pola "Zarejestruj się" oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany na podany adres poczty elektronicznej – w tym momencie jest zawierana umowa o korzystanie z Konta pomiędzy Usługodawcą i Usługobiorcą. W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, hasło.
- Każdy Usługobiorca obowiązany jest do bieżącej aktualizacji swoich danych podanych w ramach Konta w razie ich zmiany.
- Usługobiorca może posiadać tylko jedno Konto danego rodzaju w tym samym czasie (np. dopuszczalne jest posiadanie Konta Klienta i Konta Eksperta, ale niedopuszczalne jest jednoczesne posiadanie dwóch Kont Eksperta).
- Usługa Elektroniczna Konto Usługobiorcy świadczona jest przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez (1) wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@alternatywnie.pl lub też pisemnie na adres: ul. Terespolska 13, 61-047 Poznań; (2) kliknięcie pola „Usuń konto” w ustawieniach Konta – z chwilą potwierdzenia tej czynności, Konto Usługobiorcy zostaje usunięte.
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia Konta Usługobiorcy w następujących przypadkach:
- gdy Usługobiorca mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny narusza niniejszy Regulamin;
- gdy Usługobiorca mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny zamieszcza w ramach Serwisu Internetowego (w tym także poprzez zdjęcia) oraz w ramach wiadomości przesyłanych między Usługobiorcami treści bezprawne oraz treści o charakterze reklamowym, ogłoszeniowym lub informacji handlowych zachęcających do korzystania z serwisów lub podmiotów konkurencyjnych wobec Serwisu Internetowego, w tym także adresy stron internetowych, nazwy oraz logo takich stron lub podmiotów;
- gdy Usługobiorca mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny zalega z jakimikolwiek płatnościami na rzecz Usługodawcy;
- gdy weryfikacja tożsamości Usługobiorcy wykaże nieprawidłowości we wprowadzonych przez niego danych jego Konta, a Usługobiorca mimo wezwania z podaniem przyczyny odmówi poprawienia tych danych;
- gdy działania danego Usługobiorcy mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny naruszają renomę Usługodawcy lub Serwisu Internetowego.
- Zawieszenie Konta może nastąpić na czas określony wskazany przez Usługodawcę lub nieokreślony. W czasie zawieszenia Konta nie jest możliwe korzystanie z funkcjonalności Serwisu Internetowego wymagających posiadania Konta. W czasie zawieszenia Konta Usługobiorca obowiązany jest podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyn jego zawieszenia, a po ich usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie Usługodawcę. Usługodawca aktywuje Konto niezwłocznie po ustaniu przyczyny jego zawieszenia, nie później niż w terminie 5 Dni Roboczych.
- Usługodawca w przypadku zawieszenia Konta trwającego ponad 30 dni kalendarzowych i braku ustania przyczyn jego zawieszenia ma prawo wypowiedzieć Usługobiorcy umowę o korzystanie z Usługi Elektronicznej Konto z 7-dniowym terminem wypowiedzenia.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo wezwania Usługobiorcy do zmiany lub usunięcia zamieszczonych przez Usługobiorcę treści w ramach Serwisu, gdy naruszają one niniejszy Regulamin, z podaniem przyczyny, a w razie bezskutecznego wezwania – do usunięcia lub zmiany tych treści.
§8. ZAKUP DOSTĘPU DO KONTA EKSPERTA
- Zakup Subskrypcji możliwy jest po wypełnieniu formularza rejestracji Konta. Celem dokonania zakupu należy wypełnić kolejne pola formularza zamówienia danymi niezbędnymi do celów rozliczeniowych. Usługobiorca obowiązany jest do weryfikacji swoich danych poprzez dokonanie opłaty weryfikacyjnej w wysokości 1,23 zł z firmowego rachunku bankowego (w przypadku firm), bądź ze swojego indywidualnego rachunku bankowego (w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności).
- Opłata naliczana jest zgodnie z Cennikiem. W zależności od wybranego sposobu rozliczenia, Ekspert obowiązany jest dokonywać płatności w cyklach: miesięcznych. Pobranie opłaty następuje z góry za wybrany okres Subskrypcji.
- W przypadku upływu Subskrypcji, Subskrypcja zostaje automatycznie przedłużona na kolejny okres według tego samego sposobu rozliczenia, chyba że Ekspert zrezygnuje z Subskrypcji przed upływem jej okresu. Rezygnacja z Subskrypcji może nastąpić w każdym czasie i bez podania przyczyny.
-
Pierwsze dwanaście miesięcy dla Ekspertów są miesiącami próbnymi i nie podlegają opłacie.
- Ekspert, który ostatniego dnia okresu próbnego nie zrezygnuje z dostępu do Konta Eksperta w ramach tego okresu – nawiązuje subskrypcję odpłatną. Usługodawca pobiera opłatę zgodnie z pkt 8) ust 5. lit. a-d Regulaminu za każdy rozpoczęty miesiąc po okresie próbnym.
-
Ceny pakietów Subskrypcji uwidocznione na stronie Serwisu Internetowego i w Cenniku są cenami brutto (zawierają podatki) oraz podane są w złotych polskich.
- "Tylko Ekspert" - tj. Ekspert, który nie zatrudnia żadnych pracowników - 100,00 zł/miesiąc;
- "Ekspert i do 5 pracowników" - tj. Ekspert, który zatrudnia maksymalnie 5 pracowników - 150,00 zł/miesiąc;
- "Ekspert i do 10 pracowników" - tj. Ekspert, który zatrudnia od 6 do 10 pracowników - 200,00 zł/miesiąc;
- "Ekspert i powyżej 10 pracowników" - tj. Ekspert, który zatrudnia od 11 do 30 pracowników- 250,00 zł/miesiąc.
-
Usługodawca udostępnia następujące sposoby płatności w Serwisie Internetowym:
- płatność przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy;
-
płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl - możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl/. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
- Przelewy24.pl - spółka PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, kapitał zakładowy: 5 476 300,00 zł w całości opłacony, NIP 7792369887, REGON 301345068.
- Ekspert obowiązany jest dokonać płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia. Usługodawca aktywuje Subskrypcję niezwłocznie po uznaniu rachunku bankowego lub rozliczeniowego Usługodawcy.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Ekspertowi treści zawieranej umowy o świadczenie odpłatnej usługi następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu Internetowego; oraz (2) przesłanie Ekspertowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem zakupu Subskrypcji. Treść umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Serwisu Internetowego.
-
Ekspert uiszcza opłatę w wysokości 20,00 zł brutto za każde 10 spotkań odbytych z Klientami.
- Opłata uiszczana jest w sposób, o którym mowa w niniejszym punkcie 8) Regulaminu.
- Ekspert – po założeniu Konta Eksperta – może dokonać weryfikacji w systemie płatności TPay, po której to weryfikacji środki otrzymane w ramach świadczonych usług zostaną mu przekazane na konto TPay.
- Ekspert uprawniony jest do pobrania od Klienta – w przypadku wizyty odbywającej się stacjonarnie – 20,00 zł brutto tytułem zaliczki za wizytę. Zaliczka – po odbyciu się wizyty – jest odejmowana od końcowej ceny wizyty. W przypadku odwołania lub przełożenia wizyty z winy Eksperta – Ekspert dokonuje zwrotu pobranej zaliczki.
- Ekspert uprawniony jest do pobrania od Klienta – w przypadku wizyty odbywającej zdalnie – przedpłaty wynoszącej wartość całej wizyty.
§9. WARUNKI PUBLIKACJI PROFILU
- Utworzenie i aktywacja Konta Eksperta powoduje, że zamieszczone przez Eksperta w ramach Konta informacje o Ekspercie oraz świadczonych przez niego usługach stają się widoczne dla wszystkich pozostałych Usługobiorców w Serwisie Internetowym w postaci Profilu. Usługobiorcy mogą wyszukiwać i przeglądać interesujące ich Profile oraz zdecydować na ich podstawie o złożeniu Rezerwacji.
- Ekspert obowiązany jest korzystać z Profilu jedynie zgodnie z jego przeznaczeniem, to jest w celu promocji świadczonych przez siebie usług oraz otrzymywania Rezerwacji za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
- Ekspert obowiązany jest do zamieszczania w ramach Profilu jedynie informacji zgodnych ze stanem faktycznym, jasnych, zrozumiałych, rzetelnych i niewprowadzających w błąd co do przedmiotu i warunków swojej działalności oraz świadczonych usług. Treść Profilu powinna odzwierciedlać rzeczywisty zamiar Eksperta. Powinna być zgodna z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze w szczególności poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich.
- Ekspert obowiązany jest do niezamieszczania w ramach Profilu (w tym także poprzez zdjęcia) treści bezprawnych, informacji zachęcających do kontaktu z Ekspertem poza Serwisem Internetowym oraz treści o charakterze reklamowym, ogłoszeniowym lub informacji handlowych zachęcających do korzystania z serwisów lub podmiotów konkurencyjnych wobec Serwisu Internetowego, w tym także adresów stron internetowych, nazw oraz logo takich serwisów internetowych lub podmiotów.
- Profil nie ma charakteru wiążącego i nie zobowiązuje Eksperta do przyjmowania Rezerwacji oraz zawierania Umów o Świadczenie Usług.
- Ekspert w pełni samodzielnie i dowolnie może decydować o przyjęciu lub odrzuceniu otrzymanych Rezerwacji.
- Usługodawca nie gwarantuje zainteresowania Profilem i składania Rezerwacji przez Klientów, co nie wyłącza ani nie ogranicza odpowiedzialności Usługodawcy wynikającej z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§10. WARUNKI DOKONYWANIA REZERWACJI
- Jedną z możliwości Serwisu Internetowego jest dokonywanie Rezerwacji, które następnie będą widoczne w Serwisie Internetowym dla Eksperta, którego usługi dotyczy Rezerwacja.
- Dokonanie Rezerwacji przez Klienta możliwe jest poprzez skorzystanie z Formularza Rezerwacji dostępnego na stronie Profilu wybranego Eksperta w Serwisie Internetowym. Wypełnienie Formularza Rezerwacji wymaga utworzenia Konta w Serwisie.
- W Formularzu Rezerwacji należy podać następujące dane: datę i godzinę świadczenia usługi, informację, czy Klient korzysta z usług Eksperta po raz pierwszy, a następnie kliknąć pole „Umów wizytę” – z tą chwilą Rezerwacja zostaje dokonana.
- Następnie informacja o Rezerwacji jest odnotowywana w ramach Konta Eksperta, który ma możliwość jej akceptacji lub odrzucenia (do tego czasu posiada status oczekującej). O zmianie statusu Rezerwacji jest informowany Klient i Ekspert drogą mailową oraz za pomocą wiadomości SMS. Rezerwacja do momentu jej zaakceptowania przez Eksperta nie ma charakteru wiążącego i nie zobowiązuje Eksperta do zawarcia Umowy o Świadczenie Usług. W przypadku akceptacji Rezerwacji przez Eksperta, Ekspert zobowiązuje się do zawarcia Umowy o Świadczenie Usług z Klientem zgodnie z Rezerwacją. Sama Umowa o Świadczenie Usług w takim wypadku jest zawierana zgodnie z pkt. 11 Regulaminu.
- Usługodawca nie gwarantuje zainteresowania i akceptacji Rezerwacji przez Ekspertów oraz jakości wykonania usługi świadczonej przez Eksperta, co nie wyłącza ani nie ogranicza odpowiedzialności Usługodawcy oraz Eksperta wynikającej z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§11. WARUNKI ZAWARCIA I REALIZACJI UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG
- Zawarcie Umowy o Świadczenie Usług między Klientem i Ekspertem następujące poza Serwisem Internetowym oraz w sposób i na warunkach określonych przez Klienta i Eksperta.
- Po zawarciu Umowy o Świadczenie Usług dalszy tok postępowania Klienta i Eksperta wynika z Umowy o Świadczenie Usług oraz obowiązujących przepisów prawa – Ekspert jest obowiązany przede wszystkim do stawienia się w określonym w Umowie o Świadczenie Usług terminie oraz miejscu w celu wykonania usługi, a Klient obowiązany jest do zapłaty ustalonej ceny.
- Ekspert proponujący Klientom zawarcie Umowy o Świadczenie Usług, w tym również poprzez informacje publikowane w ramach swojego Profilu w Serwisie, obowiązany jest do przedstawienia zgodnych ze stanem faktycznym, jasnych, zrozumiałych, rzetelnych i niewprowadzających w błąd informacji dotyczących przedmiotu i warunków świadczonych usług. Publikowane w ramach Profilu informacje, przyjęcie Rezerwacji i zawarcie Umowy o Świadczenie Usług nie może naruszać przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub praw osób trzecich. Profil oraz sama Umowa o Świadczenie Usług powinny być zgodne z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze w szczególności poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich.
- Ekspert posiadający status przedsiębiorcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego obowiązany jest do przestrzegania praw konsumenta, w szczególności dotyczących spełnienia obowiązków informacyjnych, prawa odstąpienia od umowy bez podania przyczyny oraz reklamacji.
§12. SYSTEM OCENIANIA I WYSTAWIANIA OPINII
- W ramach Serwisu Internetowego Klient ma możliwość oceny Eksperta, z którego usług korzystał lub który zaakceptował jego Rezerwację. Ponadto oprócz dodania oceny Klient może podzielić się krótką opinią o Ekspercie.
- Wystawienie oceny oraz opinii możliwe jest za pomocą systemu udostępnianego w ramach Serwisu Internetowego na stronie każdego Profilu.
- Skala ocen wynosi od 1 do 5 „gwiazdek”, przy czym 1 jest najniższą oceną, a 5 – najwyższą.
- Średnia ocen jest wyświetlana przy nazwisku danego Eksperta w ramach jego Profilu.
- Usługobiorca wystawiający ocenę obowiązany jest do zamieszczenie oceny zgodnej ze stanem faktycznym, rzetelnej i niewprowadzającej w błąd. Usługobiorca zamieszczający swój komentarz obowiązany jest do sformułowania go w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorcę zamieszczającego komentarz obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, wulgaryzmów oraz treści naruszających dobra osobiste.
§13. KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
- Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna (e-mail: kontakt@alternatywnie.pl) oraz poczta tradycyjna (ul. Terespolska 13, 61-047 Poznań), za pośrednictwem których Usługobiorcy mogą wymieniać informacje dotyczące korzystania z Serwisu Internetowego. Usługobiorcy mogą kontaktować się z Usługodawcą także na inne dopuszczalne prawem sposoby.
§14. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Eksperta względem Klienta tytułem Umowy o Świadczenie Usług są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Reklamacje związane z zawarciem i wykonaniem Umowy o Świadczenie Usług Klient może złożyć bezpośrednio u Eksperta.
- Niniejszy punkt 14. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji dotyczących Serwisu Internetowego, w szczególności reklamacji dotyczących Usług Elektronicznych, i Umów oraz pozostałych zgłoszeń związanych z działaniem Usługodawcy lub Serwisu Internetowego.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Usługodawcy/Sprzedawcy są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
-
Reklamacja może zostać złożona na przykład:
- pisemnie na adres: ul. Terespolska 13, 61-047 Poznań;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@alternatywnie.pl.
- Usługodawca zaleca podanie w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, a także oczekiwań oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy.
- Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów, jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
-
W zakresie Umowy mogą mieć zastosowanie szczegółowe przepisy o odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową:
- Do reklamacji Produktu będącego rzeczą ruchomą stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
- Do reklamacji Produktu niemającego postaci rzeczy ruchomej stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
- Zawarte w punkcie 14) ust. 9. postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do Usługobiorcy/Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§15. ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Z zastrzeżeniem pkt. 15.1 Regulaminu konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem kosztów o których mowa w pkt. 15.3 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
-
Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
- W przypadku usługi, której wykonywanie - na wyraźne żądanie konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład: pocztą elektroniczną (e-mail: kontakt@alternatywnie.pl). Konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.), a dodatkowo umieszczony jest w pkt. 23 Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
- Zawarte w niniejszym punkcie 15. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumentów stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§16. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- Niniejszy punkt Regulaminu ma zastosowanie jedynie do Usługobiorców będących konsumentami.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez kupującego będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§17. PRZERWY TECHNICZNE
- Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Internetowego oraz możliwość korzystania z Usług Elektronicznych. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu Internetowego oraz jego Usług Elektronicznych, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS – distributed denial of service) możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu Internetowego oraz możliwość korzystania z jego Usług Elektronicznych. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe działania mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu.
- Usługodawca obowiązany jest informować niezwłocznie Usługobiorców o wszelkich błędach oraz awariach technicznych, o których w mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia.
- Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Serwisu Internetowego i jego Usług Elektronicznych oraz ich zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi.
- Usługodawca obowiązany jest planować przerwy techniczne w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla Usługobiorców, w szczególności aby planowane były na godziny nocne i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę. Usługodawca obowiązany jest informować Usługobiorców o planowanych przerwach technicznych z odpowiednim wyprzedzeniem, podając także długość trwania planowanej przerwy.
- Niniejszy punkt Regulaminu nie wyłącza, ani nie ogranicza uprawnień Usługobiorcy przewidzianych przepisami prawa, w szczególności w zakresie odpowiedzialności Usługodawcy.
§18. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Niniejszy punkt regulaminu ma zastosowanie jedynie do Usługobiorców niebędących konsumentami, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorców niebędących osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Usługobiorcę. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Usługobiorcy przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca uprawniony jest zawieszenia Konta Usługobiorcy na czas trwania weryfikacji.
- Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej zawartej z Usługobiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie takiego Usługobiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorcy odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań powstałych na skutek wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Usługobiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jedynie do wysokości uiszczonych Usługodawcy przez takiego Usługobiorcę opłat za korzystanie z Usług Elektronicznych Serwisu. Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy odpowiedzialność tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.
§19. PRAWA AUTORSKIE
- Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia.
- Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§20. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
- Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Sklepu Internetowego i Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania ze Sklepu Internetowego, chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia). Usługobiorca może mieć możliwość dodania opinii lub komentarza w Sklepie Internetowym korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.
- PUNKT KONTAKTOWY - Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej kontakt@alternatywnie.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Usługobiorcom) bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.
-
Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:
- Na adres poczty elektronicznej kontakt@alternatywnie.pl dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
- Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie - bez szczegółowej analizy prawnej - nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
- Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.
-
Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z Sklepu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Usługobiorców:
-
Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Sklepu Internetowego:
- obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach opinii lub komentarzy), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
- obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
- zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści;
- zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
- zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
- obowiązek posiadania - w przypadku, gdy jest to konieczne - wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Sklepu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Sklepie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.
- obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie stwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Sklepu Internetowego lub osób trzecich.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Sklepu Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.
- Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
- Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
-
Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Sklepu Internetowego:
- Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 6. Regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.
- Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
- Usługobiorcy, osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.
§21. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Serwis Internetowy zawierane są w języku polskim oraz zgodnie z prawem polskim.
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług Elektronicznych; zmiany Cennika - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień niniejszego Regulaminu.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany sposobów i terminów płatności; dodania, usunięcia lub zmiany Usług Elektronicznych lub stron internetowych wchodzących w skład Serwisu; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną strony internetowej Usługodawcy, jego Usług Elektronicznych i Usługobiorców przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa; poprawy jakości obsługi Usługobiorców; zmiany danych Usługodawcy - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy/Klienta przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, a przede wszystkim zmiany nie będą miały wpływu na już zawarte, realizowane i wykonane Umowy.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu jakichkolwiek umów o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych, Usługobiorca będący konsumentem lub osobą fizyczną, o której mowa w art. 385[5] Kodeksu Cywilnego, ma prawo odstąpienia od umowy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
§22. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
-
Adresat:
NET123 SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
alternatywnie.pl
kontakt@alternatywnie.pl
ul. Terespolska 13, 61-047 Poznań - Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data